Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Händer håller i penna och papper

Girobetalning

Girobetalning är ett enkelt sätt att betala räkningar till både Bankgiro och PlusGiro.
Du slipper stå i kö på banken och kan betala dina räkningar hemma i lugn och ro, när du själv har tid.

  • Enkel betaltjänst
  • Bekvämt
  • Tryggt
  • Möjlighet till betalningsbevakning

Pris

  • 300 kronor per år inklusive betalningsbevakning
  • 195 kronor per år för senior från 65 år 

Priset tas ut kvartalsvis från det konto som angavs vid anskaffning av tjänsten.
 

Skaffa Girobetalning

Via telefonbanken

Om du är ansluten till telefonbanken, personlig service, kan du ringa 0771-12 20 00.

Via bankkontor

Du kan också skaffa tjänsten genom att kontakta ditt bankkontor.



Vanliga frågor och svar

Vad händer med mitt betalningsuppdrag om jag inte har pengar på kontot?
Ett informationsbrev skickas om att täckning saknas på kontot.

Mina betalordrar håller på att ta slut. Hur får jag nya?
När det finns 7 betalordrar kvar så beställs automatiskt ett nytt häfte och skickas hem till dig. Om någon betalorder makulerats så tror systemet att fler betalordrar finns kvar. Kontakta då Telefonbanken Personlig Service eller ditt bankkontor.

Vad ska jag göra med betalorderns kopia?
Skicka endast in betalorderns original och behåll kopian.

Har uppdraget kommit fram?
Kontrollera om pengarna dragits från ditt konto några bankdagar efter att du skickat in uppdraget.

Jag har glömt att skriva under min betalorder.
Det skickas ut ett brev där det finns ett telefonnummer och en säkerhetskod som du kan använda för att verkställa betalningsuppdraget. Detaljerade instruktioner finns i brevet.

Stäng Skriv ut