Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Säkerhet - våra tjänster

Du som använder våra tjänster på internet, i telefonen eller via mobilen måste kunna känna dig trygg och inte oroa dig för intrång. Här hittar du nyttig information om säkerhet på internet och via telefon, och vad som kan vara bra att tänka på när du använder våra tjänster.

För att kunna överföra personlig information från dig till banken används ett antal skyddsåtgärder för att informationen inte ska komma i orätta händer, förvanskas eller förstöras. Både vi som bank och du som kund ansvarar för att informationen hanteras på rätt sätt.

Säkerhetslösningar

Säkra internet- och mobiltjänster

Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester. Allt för att du ska känna dig säker när du utför dina bankärenden över internet.

Sköt dina bankärenden säkert över telefonen

Telefonbanken är en personlig tjänst och det är viktigt att vi kan vara säkra på att det är du som ringer. Därför har vi ditagit en rad åtgärder som försäkrar oss att ingen bedragare ringer in.

Säker handel med kort

Det är bekvämt att handla med kort, i affärer, på restauranger eller över internet. Det är dock viktigt att du hanterar ditt kort som en värdehandling. 

Overlay Payment Service – vad är det?

Vid internethandel erbjuds du som köpare flera olika sätt att betala. En ganska ny företeelse inom internethandeln är Overlay Payment Service, där en extern aktör är mellanhand mellan dig som köpare och din internetbank för att genomföra en betalning i ditt namn. Banken ser ett antal risker med denna typ betalningslösning som dock är tillåten i Sverige. Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar via Internet, och här kan du läsa mer om hur tjänsten fungerar samt vad det innebär att använda sig av en  sådan.

Overlay Payment - läs mer

Stäng Skriv ut