Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Säkerhet – Telefonbanken

Våra säkerhetslösningar ger det skydd vi anser ska finnas så att telefonikontakten kan fungera på bästa sätt. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

Identifiering

För att kunna göra bankärenden via telefon behöver du identifiera dig med hjälp av en personlig kod.

Extra kontrollfrågor

I vissa situationer gör banken extra kontroller genom att ställa frågor till dig.

Inspelning

Alla samtal till telefonbanken spelas in (loggas) så att du som kund och banken i efterhand ska kunna följa upp vad vi kommit överens om.

Telefoner i banklokalen

På många av bankens kontor finns kundtelefoner, som du kan använda för att kontakta telefonbanken. Dessa uppfyller våra säkerhetskrav så att ingen annan kan komma åt ditt engagemang genom att exempelvis trycka på telefonens repeteraknapp.

Stäng Skriv ut