Jashar Samadi grundade företaget Tandfakta som är ett rekryteringsföretag inriktat på tandvårdspersonal. I grunden är han tandhygienist och kläckte företagsidén redan under studietiden. Företaget har sin bas i Malmö men rekryterar i hela Sverige och till viss del utomlands.

- Eftersom jag bor i Malmö blev jag hänvisad till närmaste bankkontor som ligger i Lund. Men som företagare tror jag många, precis som jag, inte har tid att gå in på ett bankkontor. Vi lever i en digital värld. På Sparbanken Skåne får man ändå ett personligt bemötande i telefon med hjälp av Kundcenter Företag. Jag känner inte mig som en i mängden. Att man som kund känner sig unik är alltid bra.

Hur kunde Kundcenter Företag hjälpa dig?

- En gång handlade det om att jag inte kunde se vilken kund som betalat en faktura. Då fick jag hjälp med hur jag skulle gå till väga för att hitta det i internetbanken. När jag har varit i kontakt med Kundcenter Företag tror jag att de märkte i början att jag var ny som företagare. Som ny företagare fokuserar man först på omsättning och kunder men de påminde mig om försäkringar som kan vara bra att ha och de har väglett mig i pensionsfrågor, säger Jashar Samadi.

Varför valde du Sparbanken Skåne?

- Jag är uppvuxen i Hässleholm och var redan där kund i banken. Jag har alltid fått bra intryck av personalen och det känns familjärt på något sätt. För mig fanns det därför inget annat val när jag skulle starta företag. Jag är en trogen kund när jag får bra bemötande av företag. Bemötandet för mig är a och o och jag försöker själv bygga min verksamhet precis så.