Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Ha en riktigt skön sommar!

Här har vi samlat de enklaste sätten att komma i kontakt med oss när du är ute och reser i sommar. Se även våra smarta tips!

Kontakt

  1. Internetbanken och appen

    Skicka in din fråga eller fundering via Meddelanden.

  2. Kundcenter Privat

    +46 771 12 20 00

    Brådskande ärenden, vardagsekonomi, låneansökningar, försäkringar, sparande etc. Vardagar 8-21 och helgdagar 10-16.

  3. Kundcenter Företag

    +46 771 12 20 00

    Vardagstjänster, försäkringar, låneansökningar, skaffa ett av våra företagspaket etc. Vardagar 8-17.

  4. Facebook

    facebook.com/sparbankenskane

    Allmänna frågor

  5. Spärrservice

    +46 8 411 10 11

    Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller BankID.

  6. Digital Support

     +46 771 97 75 12

    Hjälp och guidning i internetbanken och appen.

Sommartips!

Rabatter hela sommaren!

Som kund hos oss får du många fina erbjudande till sommarens evenemang och utflykter.

Säkerhetsdosan

Ta med dig säkerhetsdosan på resan. Då kan du logga
in även om du skulle få problem med Mobilt BankID.

Personlig service

Anslut dig till personlig service på Kundcenter Privat, så kan du komma i kontakt med oss var du än befinner dig.

Betala i lokal valuta

Vi rekommenderar att du betalar i landets lokala valuta vid utlandsresor – det blir oftast billigare för dig.

Reseförsäkring

Se till att du har en bra hemförsäkring där en reseförsäkring ingår.

Extrakort inför resan

Skaffa ett betal- och kreditkort som extrakort så att du har en backup om något skulle hända.

Beställ EU-kortet

Skaffa ett EU-kort (sjukförsäkringskort) från Försäkringskassan. Det ger dig rätt till nödvändig sjukvård i andra EU/EES-länder.