Vi tar emot ansökningar via vårt ansökningsformulär en gång per år under perioden 1-30 september.
Frågor och svar om sponsring
Vi samarbetar gärna med ideella föreningar och andra aktörer som ger banken nya affärsmöjligheter och nya kunder. Läs mer om checklista för samarbeten på sidan Sponsring.
För att säkerställa den inloggades identitet samt rätt åtkomst till uppgifter om sponsring inklusive konfidentiell information i form av eventuellt avtal, har vi applicerat en hög säkerhetsnivå i form av BankID. Detta införde vi inför ansökan om sponsring för 2022.
Har du ett konto sedan tidigare går det bra att logga in med dina befintliga uppgifter men du behöver lägga till ditt personnummer under ”Min sida” för att kunna skicka in en ny ansökan. Personnumret behövs för att slutföra inlämningen med BankID.
Gäller frågan informationen du ska fylla i och din förening är kund i banken sedan tidigare kontaktar du föreningens kontaktperson eller någon på kontoret dit du brukar vända dig. Det går även bra att skicka frågan till marknad@sparbankenskane.se dit även ni som inte är kunder i banken vänder er. Behöver du hjälp med tekniska frågor gällande ansökningsformuläret använder du dig av chattfunktionen som finns nere i ditt vänstra hörn på skärmen.
Vi besvarar frågor löpande måndag-fredag, vår ambition är att ge dig återkoppling inom 24 timmar. Frågor som kommer in efter 13.00 på fredagen eller under helgen kommer besvaras tidigast nästkommande måndag. Ställer du en fråga där vi inte återkopplar med svar innan ansökningsperioden stängs kommer vi se till att hålla det öppet för din ansökan 24 timmar efter att vi gett återkoppling på din fråga.
Skriv ett meddelande till marknad@sparbankenskane.se så återkopplar vi med svar.
Börja med att kontrollera att alla obligatoriska fält är ifyllda. Har du ett konto sedan tidigare kontrollera att du under ”Min sida” uppe i höger hörn lagt till ditt personnummer. Det är nytt inför ansökning om sponsring 2022 att personnummer ska fyllas i då vi lagt till en bekräftelse med BankID när ansökan skickas in.
När din ansökan är inskickad får du en bekräftelse med ett ärendenummer och du kan se din inskickade ansökan på ”Min Sida” under fliken ”inlämnade”.
Innan året är slut har vi tagit ett beslut om vilka ansökningar och vilka belopp som beviljats.
Du kommer att få ett meddelande om beslut via ansökningssystemet till den e-postadress som angetts för kontaktperson i ansökan.
Samarbetsavtalen signeras med BankID.
Skriv ett meddelande till marknad@sparbankenskane.se så återkopplar vi med svar.
Beviljad sponsring betalas ut genom att föreningen skickar en faktura till banken. Anvisningar om vad som ska framkomma på fakturan ges i återkopplingen från banken.
Underåriga kan enligt lag inte ingå bindande avtal utan förmyndarnas godkännande så det krävs i så fall en fullmakt för att avtalet ska bli giltigt.