Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till Sparbanken Skåne, telefonnummer till kundcenter, support och spärr av kort med mera.

Använd den digitala banken!

Nu behöver vi hjälpas åt och ta hand om varandra för att undvika spridning av coronaviruset. Vi vill be dig som tillhör någon riskgrupp, som haft kontakt med någon som är smittad eller som varit i ett riskområde att avstå från att besöka våra kontor. Det gäller också om du upplever förkylningssymptom.

 

Vi finns tillgängliga sju dagar i veckan via våra digitala tjänster och telefon. Vi svarar på dina frågor och löser de flesta bankärenden via appen, internetbanken och telefon på 0771-12 20 00. Välkommen att höra av dig!

Privat 0771-12 20 00

Här får du hjälp alla dagar i veckan.

  • Självbetjäning - tryck 1, dygnet runt
  • Kundtjänst - tryck 2 därefter 1, vardagar 8-21, helgdagar 10-16
  • Personlig service med kod - tryck 2 därefter 2, vardagar 8-21, helgdagar 10-16
  • Spärr av kort – tryck 4, dygnet runt
  • Digital support – tryck 5, dygnet runt

Företag 0771‑12 20 00

Ring oss för att få hjälp med företagets affärer.

  • Självbetjäning – tryck 1, dygnet runt
  • Kundtjänst – tryck 3, vardagar 8-17
  • Spärr av kort – tryck 4, dygnet runt
  • Digital support – tryck 5, dygnet runt

Har du glömt din kod till Kundcenter?

Du vet väl att du kan legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer till Kundcenter?

Mobilt BankID eller kod till Kundcenter privat

Mobilt BankID eller kod till Kundcenter företag